בלוג

תבחרו בעצמכן בעסק – כיוון ברור (שואף נמנע)

מגדלור - כיוון ברור

ידוע (עוד מימיו של פרויד) שכל האנשים מונעים על ידי 2 דברים: ההתרחקות מכאב, והשאיפה לעונג. יש כאלה שהם יותר מתרחקים (away from type people) וכאלה שהם יותר שואפים (towards type people) אבל בכולנו יש גם את זה וגם את זה במידות שונות. בשידור הזה של תבחרו בעצמכן בעסק אני מדבר על התבנית הזאת, על …

המשך קריאהתבחרו בעצמכן בעסק – כיוון ברור (שואף נמנע)

תבחרו בעצמכן בעסק – אחריות וישור פנימי

אחריות ויושר פנימי (congruence = יושרה)הם שני מרכיבים מאוד משמעותיים בחיים של הגשמה,בין אם בדרך למטרות שהיצבת לעצמך, או בדרך המשמעותית של ריפוי ושיחרור מגורמים מעכביםכמו אמונות מגבילות, או חשיבה צרה שאינה מבחינה בפתרונות.(לכולנו יש גורמים כאלה בחיינו – במידה כזאת או אחרת) בשידור הזה של תבחרו בעצמכן בעסק אני מספר על החלק של אחריות …

המשך קריאהתבחרו בעצמכן בעסק – אחריות וישור פנימי

תוכנית עסקית – לא לבעלי עסקים שרוצים להצליח!

פוסט3

יש אמונה כזאת שעסק מתחיל צריך שתהיה לו תוכנית עסקית. עזבו עסק מתחיל. יש בעלי עסקים שפעם בכמה שנים עורכים מחדש תוכנית עסקית לעסק שלהם. זו טעות מהותית, שיכולה לעלות לעסק במשאבים רבים שאין להם תחליף. תוכנית עסקית דורשת מחקר מקיף של המצב הנוכחי, בתחום בו פועל העסק, היא דורשת חקר מתחרים באותו תחום, ומה …

המשך קריאהתוכנית עסקית – לא לבעלי עסקים שרוצים להצליח!

כשמשהו באמת חשוב לך – לא להילחץ

תומי גורדון

לכל אחד קרה לפחות פעם בחיים, שהיה משהו ממש דחוף או ממש חשוב, שפשוט חייב לקרות עכשיו – אם לא אתמול. העניין הוא שהחשיבות הזאת מייצרת עומס עודף סביב הנושא, וגורמת לשתי מכשלות שיכולות לטרפד את מה שאנחנו רוצים כבר מהרגע הראשון: 1. מרוב שהנושא חשוב לנו, אנחנו מפתחים סביבו בהלת חרדתית (זה לא מונח …

המשך קריאהכשמשהו באמת חשוב לך – לא להילחץ

סיכון נמוך? לא צריך לשים לב לפרטים

מכונת צילום ישנה

המוח שלנו לא אוהב לשים לב. זו השקעה גדולה, ואם הוא יכול להימנע ממנה, הוא יעשה את זה בשמחה. הנה סיפור מעניין, שאולי מוכר לחלקכם מעולם השיווק או מתחום ההשפעה והשכנוע. (הערה: גם אם הניסוי מוכר לך, הפרטים מאוד מעניינים, אז כדאי לך להמשיך לקרוא) בשנת 1978 פרסם פרופסור אלן לנגר (Ellen Langer) ב-Journal of …

המשך קריאהסיכון נמוך? לא צריך לשים לב לפרטים